Tuesday, November 6, 2012

Penyebab Sakit Badan!


 

Plasenta previa (placenta praevia) adalah plasenta atau uri yang terletak rendah. Ia adalah komplikasi kehamilan yang mana plasenta berada di bahagian bawah uterus dan menutupi sebahagian atau kesemua serviks atau pembukaan rahim. Dalam setiap 1,000 wanita, antara tiga hingga enam orang mempunyai masalah ini. Perdarahan mungkin berlaku sebagai satu simptom keadaan ini. Apabila bahagian bawah rahim atau uterus mulai regang pada peringkat kedua kehamilan, plasenta mungkin terpisah, menyebabkan perdarahan yang teruk. Bayi tidak boleh dilahirkan melalui vagina jika plasenta menutupi pembukaan rahim secara menyeluruh.

Subhanallah...okies, inilah penyebab aku xde mood and uncomfortable.
Hopefully. masuk bulan ke -5 nanti evrything dah ok balik.
Sangat sakit dan ape pun x boleh buat..  :(:(:(:(..

2 comments:

cheah zinni zinnirah said...

aloo dida, dulu ms pregnen pon cheah mlalui hal yg sm. placenta tu mmg degil nak dok gak d bawah. ms kandungan 7 bulan nurse saran pegi jumpa bidan kampung. so i advice u balik kg la p jumpa bidan. after a day placenta dh normal. gd luck

adid@ said...

yeke....masalah ni baru 4 bulan dah jadi macam ni..try tanya sorang bidan tu,tp dia x berani buat..takut uri tu pecah..lagi bahaya..tengah confius2 nih..mmm..stress la..sbb x selesa sangat2x..

hi!

welcome to ma veloq..tqvm..
dengar boleh,pecaya jangan!:p..

Pages