Thursday, May 12, 2011

Resign

macam x percaya jer aku dah berkhidmat untuk standard chartered ni lebih dri 2 tahun..yela,2 tahun tu jangka masa yang singkat bagi sesetengah orang,lebih2 lagi orang yg enjoy dengan kerja diorang  sekarang nih..


tp bagi aku,tempoh 2 tahun lebih tu memberi makna dan impak yg  besar pada persekitaran  kehidupan aku..bermula dari gaji basic rm1000 then bila dah pandai manage scorecard(maklumlah keja ade target) dapat la aku njoy dengan komisyen yg x seberapa tuh..huhu


keja aku bunyi nye macam senang je..tp memerlukan kekuatan dri segi mental dan fizikal...hari2 setiap pagi,ko dah kena berlakon,hapy mood,rilek dan cool even ko skit perut ker,demam.batuk ke,sengugut ker,or ade masalh personal yg kadang2 menggangu fikiran..


pernah sekali aku nangis tengah cakap dengan customer then dia tanya balik aku." y dear you so sad..x sihat ker atau ade masalah??" jaga diri dan kesihatan u..then akupun elok2 xnak nangis beria terus berderai air mata..haha..x senonoh..kelakar pulak aku rasa..terharu beb,bercakap dengan org yg x dikenali tp boleh faham kesusahan kita..


apa-apa pun  syukur alhamdulillah,dengan duit komisyen tu jugaklah aku kumpul sikit2,bayar hutang,BELI KERETA (yg ni aku paling bangga),dapat bagi duit kat mak aku even ciput jer,saving ckit then dapat beli barang yg teringin pakai.. :)..

                                                        ########

9th May -monday-11.05pg..
aku hantar surat resign...surat resign?...surat benti kerja kat stand chart ni..tak taula keputusan ni betul @ x..baik untuk masa depan aku atau x..huhu..yg pasti,aku akan alami tranformasi selepas ini...hahaha..international to local bank..ibarat keris pulang ke dagang..but more benefit,status bank staff..bonus etc...hmm new life ,new chapter begin.hopfully evrything should b okay..:)


'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
ROHAIDA BINTI IDRIS
NO.38 JALAN WANGSA CERIA 8
53300
KUALA LUMPUR

Mr. Kharere Bin Basri
Team Manager (Hardcore),
VB-Credit Collection-Malaysia
Menara LYL
Malaysia                                                                                                  
9th May   2011      

Dear Sir,
RE: Tendering Resignation
 I tender here with my resignation as Credit Collection Officer for the Scope International Malaysia Standard Chartered by giving 1 month notice with effect from today 9th of May 2011.
This was not an easy decision to make. I am grateful for the rewarding employment I've had with Scope International. After much consideration, though, I have accepted a position with another company.

Sincerely,
ROHAIDA BINTI IDRIS
                                                                                                                                             ENd.

1 comment:

Unknown said...

aduhai....hilanglah sorang kawan aku yang kiut-miut ni....xpe, patah tumbuh hilang berganti....selamat maju jaya

hi!

welcome to ma veloq..tqvm..
dengar boleh,pecaya jangan!:p..

Pages

Powered By Blogger