Monday, October 29, 2012

nak nangis kuat2

tetiba aku rase perlukan tempat luahkan perasaan aku ni..

since blog ni dah berabuk setelah sekian lama..so di sinilah tempat terbaik nak jerit kuat2 tanpa menyinggung hati sesiapa..

today, dah masuk 15 minggu 5 hari usia kandungan aku, ini  bermakna dah masuk 2nd trimester dah ok..

bukan senang nak nak jadi mak orang rupenye...

macam2 hal..kena sabar kuat semangat dan tabah dari sebelum2 nih..


As usual sickness tu mmg ade,paling teruk 1st trimester sebelum ni...

sume benda aku xnak makan,even telur kicap pun aku x tertelan..usahkan makanan feveretku tomyam pun x lalu..ini pula nak masuk masak lemak or kari dalam tekak ni..padohhh...

mmg rase nak nangis kuat2...walau memang dah nangis. ..huhhu..
kalau sebelum ni,tension kerja tu tahap 8 daripada 10,now aku rasa dah 15 per 10..negatif hasilnya..
huahuahuahuahauhauha.

memanglah orang kata makin lama kita ni hidup,macam2 perkara kita belajar dan lalui...pahit manis,masin,tawar.....lepas satu2 perkara berlaku yg kadangkala bukan kehendak kita pun.. 

hmm ini bukan keluhan sebab pregnant ni...bukan x bersyukur atas anugerah ni..cuma mungkin desakan emosi aku rasa terdesak...hanya pada tulisan ni je je yg mampu aku luahkan...nak luah pada manusia,aku rase diaorang pun dah muak..yela melayan mood org pregnant..memang macam2 x kena..


 eh panjang pulak aku tulis, tadi niat nye cuma nak habiskan masa OT till 8.00 o'clock..lame  x tulis perkatan o'clock.kan?hehehe..

actually, badan aku x sihat harini,bloited,sakit kepala, badan terasa lesu sangat..terfikir-fikir jadual harian aku yang cukup padat..7.15am keluar rumah, then balik kerja sampai rumah paling awal pun 10.30pm.Kepenatan ni pula ditambah -tambah dengan tekanan jam semalam (sempena raya aidiladha)..itupun adik aku cilok jalan emegency...paham jugak dia yg kakak dia ni dah tension..

 dulu aku orang paling sabar hadapi jalan jam ni..tp sejak dah prgnant ni...sabar dah makin kurang  sikit..anggap jela pembawakan..

hhmm...bada kurang sikit panas,panadol pun aku dah hentam sebiji..( walau doc x bagi makan sebarang ubat)...tp dari melarat baik makan kann..so aku nak gerka balik sekarang...kejap lagi tertunggu tunggu pula asbend aku dengan muke tonceng nyer....

fuhhh lega sikitt....







No comments:

hi!

welcome to ma veloq..tqvm..
dengar boleh,pecaya jangan!:p..

Pages

Powered By Blogger