Sunday, August 21, 2011

3 things yang tak seharusnya berlaku dalam hidup saya. (part II)

Perkara kedua dalam kotak otak aku plak adalah:

HP-bukan laptop HP yer,tetapi handphone @ telefon bimbit.

Kesahnye,aku dah start pakai hp since aku form 5,duduk asrama,selamba je aku x ikut peraturan.TP aku ade alasan yg tersendri mengapa aku perlukan hp time tu,.okeh jgn melalut.1st hp aku pakai dulu NOKIA  3310 lah,cam bese,,hp tukan  TREND masa tu..cukup bangga ooo kalo ade.haha.pastu tah ape sbb aku bertukar ke nokia( x igt exact series die) warne biru-comel-,lame gak pakai...jugak xingat mane pegi...then aku pakai hp sony ericson plak..jenis lame dah..yang ni abgqu rosmaini yg pinjamkan..dah x larat nak pinjam atlast aku beli hp sendri,guna duit tabung(ceh sanggup)nokia jugak,syg gila time ni.hihi..aku pakai till form 6^^..dlm 2 tahun..

Masuk je UNiversiti..tgk sume org pakai hp best...hahaa mudah sgt ikut org,aku tukar plak kepada NOKIA SABUN..hahaha..yg ni kire bestla time tuh..nokia lama aku, JUAL (TERBAIK)..then masuk sem 4 aku tertarik pulak dengan SONY ERICSON,tah ape jenis name die..aku suke sbb pic dia cantik.so hp SABUN tu aku JUAL ((HAHAH lagi TERBAIK)..kerja menjual je aku ni..yg ni aku pakai lama sikit..sapai pratical pun aku still lyn hp ni...TP since masuk kerja kat SCB bank,lagi sekali aku panas tgk hp cun2...hasil hasutan kawan2 aku berjaya membeli hp BLACKBERRY TOUR.perghh masa tu harge die rm1800 kot.okeh.telan air liur kejap..then lagi sekali malang nasib aku,hp tu new produk,meaning-maxis or celcom x support lagi tuk device tuh RUGI okay :/ siolan punye cine,apesal x ckp awl2..ptui..ni aku marah ckit..huhu..

Sorang2 aku pegi mengamuk kat LOWYAT tu,bengang dan insist nak tukar hp baru .PENIPU.time tu ade srg lagi pelanggan.LECTURER.time tu die nak belikan BOLD 2 untuk 2nd wife dia.(ape motif cerita kat aku? sambil tunjuk gambar) ceh..die ade BOLD 1 yg bru beli semalam kat kedai yang sama,tp case die,cina tu xnak bagi tukar dah..laahhhhh...cinabeng betoll...atlast aku bersekutu dgn EN taktau name tu,aku amek BOLD 1 dia,then TOUR tu aku tolak balik kat cinabeng tuh.aku x ingat berapa duit aku bagi LEC tu.yg pasti mmg aku rugila..dan LEC tu + ckit duit die,beli hp baru kat wife dia tuh.selesai part ni.

Yang g x selasai kat sini ,BOLD tu buat hal...aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.aku dah tension like siput sedut.bateri cpt hbs..nasibla time tu BF aku kesian kan aku..die kasik pinjam curve dia kat aku..ade time ,dia mintak pakai balik,kesian plak aku kat dia so aku  pulang la balik,next aku beli pulak HTC rm 1000..wahhhh...kalo kumpul ni dah boleh pegi hj.same problem (bateri x tahan lgsg) aku bagi HTC tu kat tunang aku,dan aku amek balik CURVE tu..huhuhu..proses jual beli berjaya.so hp ku skarang adalah CURVE JE k..xde hati dah nak beli hp memahal.. ;/


**moral of the story,jgn suka menjual.plan betoi2 sbl nak bagi duit kat kedai esp kedai yg suka tipe dan xde consiseration.please be careful.TQ. perkara ke3.nex entry ok.

No comments:

hi!

welcome to ma veloq..tqvm..
dengar boleh,pecaya jangan!:p..

Pages

Powered By Blogger